tisdag 18 januari 2011

Gott laxpaket..

Härom kvällen så hade jag ingen aning om vad vi skulle ha till middag så det vart att dyka ner i frysen (vi som har sån stor;) ) och där hittade jag några laxfiléer och då kom jag ihåg det underbara salamilaxpaketet som jag testade i somras och som ni kan läsa om HÄR. Detta ledde till att jag  gjorde ett litet skåprens och hackade i lite av varje. Det varsuper enkelt men kändes väldigt lyxigt på något vis. Hoppas ni får lite egna idéer av detta eller att ni testar det rakt av för det var supergott..

Lax och potatis i foliépaket. 

6 mandelpotatisar (dessa var väldigt små så om ni tar större potatisar så dra ner på mängden)
2 st tinade laxfiléer
1 halv röd paprika
1 halv rödlök
4 skinkskivor (påläggsskinka)
ca 2 msk vitlök och chiliolivolja
1 paket fetaost
salt och peppar

Sätt på ugnen på 250 grader. Lägg ut två  foliéark. 
Skala och skiva potatisarna. Hacka paprika och rödlök samt skiva skinkan.
Dela det över mitten av varsitt folié och ringla över oljan.
Smula tillsist över fetaosten samt salta och peppra. Packa ihop till två täta paket och
skjut in i ugnen i ca 20 min.

Detta är ett super bra "man tager vad man haver" recept. Ta vad ni har för skojigt, packa ihop och skjuts in i ugnen..Kan inte bli mycket bättre..Sen smält ost i alla sina former är det bästa som finns så. :)

Love Cat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar