söndag 3 oktober 2010

Underbart god och enkel lax..

Jag är en sån som inte är mycket för fisk..Eller jag har inte varit iallafall så jag har inte många sparade fiskrecept att tillgå. Detta gör att när jag äntligen hittar något så blir jag super glad och detta har hänt nu..:)
Jag hittade den
här . Det är från en blogg jag rätt nyligen börjat läsa, men efter det här receptet så är det en favoritblogg..hehe

Om ni inte orkar gå in på länken så skriver jag ut receptet med min egna bild som faktiskt suger men jag var hungrig och jag har bara mobilkameran så det så..:P

Den vart tokgod men jag fick inte paketet riktigt taight så det vart lite förlorad ost men det var så lite som rann ut så jag överlevde det..:)

Salamilax

4 portioner


400 g laxfilé


250 g mozzarella


1,5 ask körsbärstomater


1 kruka basilika


100 g skivad salami (eller 8 skivor) (då vi använde pepparsalami så tog vi bort pepparn från slutet)

flingsalt, svartpeppar från kvarn


Lägg ut fyra stora folieark på bänken. Lägg en laxfilé på varje plastfolie. Täck varje lax med två skivor salami. Lägg halverade tomater, basilika och mozzarella runt om. Salta och peppra. Vik ihop arken till paket, se noga till att det blir tätt så att inte osten rinner ut när den smälter. Grilla paketen i ugn på 250 grader i ca 15-20 minuter (eller över kolgrill). Servera med kokt potatis.


Imorgon ska jag försöka ta itu med några uppgifter jag fick från en av mina bästa vänners blogg..Ska bli intressant och se hur det går..:)Love Cat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar