lördag 5 februari 2011

Myskväll med musslor..

Förra helgen var en helt underbar helg. På fredagen hade jag och min sambo en myskväll innan två av mina arbetskamrater kom över för en spontan vin/spelkväll. Vi hade otroligt roligt och jag tackar er för den.:)
 Men det var inte det jag hade tänkt skriva om utan om de goda musslorna vi åt som mysrätt. Tyvärr är jag en segboll och efter några glas vin så kastade jag påsen där receptet stod. Grattis Cattis..;)
Hur som haver så är det inte svårt att hitta utan jag följde bara receptet som stod på påsen som de musslorna låg i så om ni vill prova vilket jag verkligen VERKLIGEN rekommenderar så är det bara att köpa en påse frusna blåmusslor som finns i affärerna.


Till musslorna blev det kräftsjärtar, räkor, vindruvor, rostbröd och aioli. Och något glas vitt vin till mig och öl till karln..Det var riktigt mysigt vilket jag alltid tycker det är med plockmat. Nu funderar jag lite på vad jag ska hitta på idag för skoj. Är sugen på att baka eller laga någon rolig mat efter att ha levt på färdiga pasta rätter och smörgåsar i en vecka. Vi får se vad jag hittar på för skoj.

Love Cat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar