söndag 6 februari 2011

Fischy...

Idag har jag haft en riktigt seg dag med en jätte bra bok i hörlurarna. Efter en sådan dag så blir motivationen om att köra igång med träningen igen stor så imorrn har jag planer på att gå på vattengympan efter jobbet. Har packat ihop väskan och hoppas att mina kära arbetskamrater låter mig gå 10 min tidigare så jag slipper komma försent. 
   Igår därimot så var jag verkligen duktig och gick iväg till coop, vilket ligger en bra bit hemmifrån och storhandlade. Fick dock skjuts hem med alla varor men jag kände mig iaf jätte duktig vilket gjorde att dagens seghet avnjöts ordentligt. ;)


Vi åt en jätte god fiskrätt igår som var otroligt enkel att göra och som gav oss ännu ett underbart sätt att äta potatis. Det blev pressad potatis (köpte en potatispress just för detta, inte fel med anledningar att shoppa;) ) vilket var super gott. Potatis är en riktigt härlig knöl. Precis som karln min..;)
Receptet kommer ännu en gång från gourmetmorsan . Ändrade dock om det lite då jag inte hade dill. Av någon anledning så bestämde jag mig för att använda dijonsenap istället vilket vart riktigt gott.

Torsk under kaviartäcke

Vispgrädde
Kaviar
Dijonsenap
Salt och peppar
(Dill enligt grundreceptet)

Lägg torsken i en ugnssäker form och krydda med salt och peppar.
Blanda vispgrädde med kaviar och senap (samt dill om du har) tills det smakar gott.
Häll över fisken och ställ in i ugnen på 200 grader i ca 15-20 min.

Servera med råkostsallad samt pressad potatis..

Love Cat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar