torsdag 23 september 2010

Kanel och renskav?

Det blev renskavet som fick första "tillbaka-till-bloggen-inlägget". Varför jag valde den är nog för att den gjorde mig lite stolt.:) Det är inte ett fördigt recept utan mer "a work in progress" som dem säger "over där"..;)

 Det började mest med att jag var uttråkad att äta det på samma sätt med ris hela tiden. Plus att jag hade tittat på "halv åtta hos mig" vilket höjde inspirationen för lite uppläggning och smaksättning. Så jag började med att kasta i lite rödlök medans jag stekte det. När det sen var dags att smaksätta så salta och pepprade jag och för för mig att kanel kanske skulle vara roligt.. So what the hell, i med skiten..Det kan ju inte smaka mer än äckligt så..Sen la jaag det på rostat bröd (hade just fått hem den nya brödrosten så..;) )och tog och la upp riset med lite gräddfil som sås och sen lite mango för färg och för att det är gott. Jag tyckte det smakade jätte bra ihop medans sambon min tyckte jag var galen så. Men kanelen gillade han faktiskt massor. Problemet var dock att både renskav och rostat bröd torkar jäkligt snabbt så det behövs något att mjuka upp det så nästa gång ska jag nog ta och göra en gucka av allt tillsammans med creme fraich och se hur det blir. Jag återkommer..

Nu ska jag ta och lägga mig..Är tokis trött efter träningen och kommer nog somna ganska snart..:)

Love Cat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar